Federația Industriei Hoteliere din România

http://www.fihr.ro/

Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) este prima asociație înființată în turismul românesc (aprilie 1990) și reprezintă o organizație patronală care are drept scop reprezentarea intereselor Hotelierilor din România.

Obiectivele FIHR în perioada 2016 – 2019 (4 ani):

  • Termen scurt – în primul an concentrarea va fi pe atragerea de membri și câștigarea credibilității în piață.
  • Termen mediu
  •  implicarea în susținerea , schimbarea și dezvoltarea sistemului educațional în turism
  • creșterea numărului de membri
  • crearea unor grupuri de lucru (specialiști pe teme de lucru) care să reprezinte industria în relația instituțională cu mediul public și privat
  • parteneriate cu Asociațiile de Promovare și Dezvoltare din orașele unde activează membrii FIHR
  • parteneriat cu ANAT – întocmirea unui cod de bune practici între agenții și hotelieri
  • parteneriate cu alte asociații patronal-profesionale pentru susținere reciprocă

Cele mai importante motive pentru a fi membru FIHR:

  • REPREZENTATIVITATE – FIHR  reprezintă hotelierii în relația cu autoritățile publice centrale fiind membru în Consiliul Consultativ de Turism și partener de dialog pentru Minister. Astfel există posibilitatea ca prin FIHR să fie comunicate autorităților cele mai importante subiecte ale hotelierilor din România.
  • INTERNAȚIONALIZARE – FIHR  este singura asociație hotelieră din țară care are parteneriate cu Asociații ale Hotelierilor din țările UE (Ungaria, Polonia, Cehia, Franța), iar prin aceste parteneriate poate face un schimb de informații, de best-practice, de experiențe atât în viața individuală a hotelierilor, dar și din viața asociativă.
  • EDUCAȚIE ȘI TRAINING – prin apartenența la această Asociație se poate aduce aportul hotelierilor în schimbarea sistemului educațional din turismul românesc, chestiune vitală în contextul lipsei forței de muncă din sector. Se pot acorda burse tinerilor hotelieri de perspectivă, pentru a construi împreună o elită a industriei ospitalității.
  • LEGAL & FISCAL – prin FIHR se pot susține interesele hotelierilor în menținerea unui cadru legal simplu și eficient, se poate milita pentru o anumită procedură etică de desfășurare a diverselor controale cu care se confruntă industria, se poate lupta pentru un regim fiscal eficient. Reducerea TVA în F&B de anul trecut sau negocierile derulate în ultimii ani cu ORDA pentru drepturile de autor sunt exemple elocvente.
  • PROMOVARE –  turismul trebuie să devină o prioritate națională , România trebuie promovată și hotelierii vor susține cu tărie aceste lucruri.
  • BENEFICII DIRECTE PENTRU MEMBRI. Diverși furnizori agreați de FIHR pot permite accesul multor hotelieri la un canal de achiziții agreat, confirmat de industrie și cel mai important – mai ieftin.
  • FINANȚARE – accesul la finanțare trebuie simplificat prin linii de IMM, prin fonduri europene sau prin credite bancare. FIHR poate fi un suport eficient în acest subiect, prin furnizarea de informații și ghid de practici către membri, astfel încât construirea dosarului de finanțare să fie mult simplificată.
  • INFORMAȚII – tendințe locale și internaționale ale industriei, informații publice care ajung mai rapid la membri, networking, consultarea între colegi, forum online, acces privilegiat la diversele evenimente, seminarii și conferințe în turism, beneficii reciproce între membri,  etc.
  • STRUCTURAREA PIEȚEI – se va lupta pentru un sistem de clasificare actualizat și conform standardelor europene, pentru limitarea poziției de forță a site-urilor de rezervări indirecte (HOTREC are o campanie de Direct booking la care trebuie să adere și FIHR), se poate ajuta la maturizarea pieței prin evitarea canibalizării între hoteluri de diferite clasificări, relația hotel independent / hotel de lanț, etc.
  • OPORTUNITATEA DE A DA CEVA COMUNITĂȚII – participarea hotelurilor în această organizație oferă șansa hotelierilor de a împartăși din experiența acumulată colegilor mai tineri, de a susține o industrie etică, morală, corectă și eficientă, de a pune uneori interesele macro ale industriei  deasupra intereselor individuale, cu scopul de a trăi într-o comunitate în care ne face plăcere și a o face cu zâmbetul pe buze.

FIHR este afiliată la cele două organizații internaționale de profil – IH&RA la nivel internațional si HOTREC la nivel european.

Calitatea de membru FIHR trebuie onorată prin 3 lucruri:

  • Atitudine constructivă, etică și civilizată în raport cu colegii de asociație, cu industria și cu insituțiile statului.
  • Implicare activă în problematica gestionată de FIHR – fără propuneri, idei constructive din partea membrilor nu se vor putea atinge progresele asteptate
  • Achitarea unei taxe anuale de membru

 

Echipa FIHR:

Călin Ile – Președinte FIHR, Director General Ibis Continental Hotels

Mihail Acatrinei – Trezorier FIHR, Director General Hotel Ramada Majestic București

Chirstine Schilling – Vicepreședinte FIHR, reprezentant ANA Hotels

Ștefan Balaur – Vicepreședinte FIHR, reprezentant Continental Hotels

Răzvan Pîrjol – membru Board FIHR, Președinte Bucharest Tourism Board

Markus Kraus – membru Board FIHR, General Manager Radisson Blu & Park Inn Bucuresti

Frank Reul – membru Board FIHR, reprezentant Accor Hotels Romania

Otilia Demian – Secretar General FIHR (din iulie 2017), Director of Business Development Hotel PRIVO Tg. Mures

Adresa FIHR: Calea Grivitei nr.143, etaj 1, birou #37, Telefon: +40.21.300.91.00, Fax: +40.21.300.90.98, email: office@fihr.ro,

https://www.facebook.com/fihr.ro/